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Per iniziare puoi dirci in che modo ti sei avvicinato alla produzione musicale ed all’arte del djing?
Ebbi il mio primo contatto con la musica in giovane età, quando andai a scuola di musica appunto, ma fu un incontro piuttosto inconsapevole. Solo più tardi, quando esplorai il suono ambient con artisti come Lustmord, Brian Eno, William Basinski o con alcuni dei vecchi album dei Pink Floyd, ho cominciato a percepire la musica in maniera più consapevole. Sono rimasto stupito dall’ampiezza di questo suono e da come ha influito sulla mia immaginazione, al punto da voler ogni volta mettermi sul letto con le cuffie per iniziare il viaggio. Dopo poco, naturalmente, ho iniziato a produrre musica.
Come definiresti/descriveresti la musica che ami proporre?
Elettronica sperimentale, nel senso più ampio, anche perché non amo definire troppo la musica. Ultimamente sono diventato molto più ritmico. Naturalmente i generi servono per indicare una direzione, ma credo poi ognuno trovi il giusto equilibrio nella sua musica.
Potresti descriverci il tuo setup in studio? Con cosa produci musica attualmente?
Il mio setup in studio è minimale come la mia musica. In tema di macchine analogiche, l’unica che ho è il MicroKorg. Recentemente ho comprato un Akai APC40 che è molto utile se usato insieme ad Ableton. In generale non amo quando ci sono troppe cose nella musica. Amo concentrarmi di volta in volta su pochi elementi e dettagli e cercar di dare il massimo con essi.
Alcune parti del mio recente album sono state create rielaborando dei suoni contenuti in una mia traccia mai pubblicata, mi piace molto creare nuovi suoni che non ho mai sentito prima.
Dove ehi registrato il podcast? E cosa puoi dirci in merito?
Ho registrato il podcast nel mio studio con Ableton, ho provato a fare qualcosa in più che un semplice mix con musica miscelata, ho tentato di narrare il tutto come un libro, con una nitro, un corpo ed un’outro, come un libro fatto di suoni.
Su cosa stai lavorando al momento?
Alcuni nuovi suoni sono in arrivo, saranno profondi ma non posso dire di più in questo momento.
Chi o cosa è la tua maggiore ispirazione?
La natura. Tutto quel che ho fatto, i suoni che ho sentito finora, il suono stesso. Quando ero al liceo ho capito che la musica non è soltanto un insieme di note, c’è musica ovunque intorno a noi, per tutto il tempo. Anche adesso, mentre sto scrivendo questo c’è un suono proveniente da un’auto di passaggio fuori. Credo che anche il silenzio sia una musica perché ha una frequenza, tutto è fatto di suono. Il suono è per tutto il tempo, non ha fine, noi tutti moriremo e lui sarà ancora li.
Tracklist:
01. Adam Michalak – In the Middle Of [Somehow Recordings]
02. Demdike Stare – Eurydice [Modern Love]
03. Refracted – Convolution 1 [Reaktivate]
04. Demdike Stare – Haxan [Modern Love]
05. Conforce – Embrace [Delsin Records]
06. Abdulla Rashim – Weldiya 2 [Prologue Music]
07. Terence Fixmer & Claudio PRC – Lunar Forest [Prologue Music]
08. Sandwell District – Double Day [Sandwell District]
09. Rrose – Wet Silk Will [Stroboscopic Artefacts]
10. Demdike Stare – Library Of Solomon Book 2 [Modern Love]
11. Adam Michalak – Immersed in Dreams [Silent Season]
My first musical journey began when I was young and went to music school, but it was sort of an unconscious contact with the sound. Only later when I explored the ambient genre around 2006 through artists like Lustmord, Brian Eno, William Basinski or even early Pink Floyd’s albums, I started to perceive music more consciously. I was amazed by the power of this extensive sound and what it did to my imagination. Back then I would lay in my bed all night with headphones on and drift away. Soon, I started producing music naturally.
How do you define/describe the music you make and play?
Experimental electronics. That’s wide enough, I don’t like defining music too much because it may get you stuck and prevent from development. However, my music has become more rhythmic comparing to the first releases. Of course genres are good for giving a direction but a proper balance needs to be found I believe.
Could you describe your current studio setup? What are you making music with?
My studio setup is as minimal as my music. When it comes to analogue equipment, the only thing I have is MicroKorg. Recently I bought Akai APC40 and it’s very useful with Ableton. Generally, I don’t like when there are too many things. I prefer to focus on one thing, one tiny detail and make the most out of it. Some of the ‘Returning to Essence’ sounds were created by processing a few samples cut from my unreleased track called ‘Melting’. I would process and distort these pieces until I got a satisfying and original sound. I love to create new sounds that I haven’t heard before.
Where did you record this podcast and what can you tell us about it?
I recorded it with Ableton in my studio. I tried to make it something more than just a standard cross-fading mix, so it’s like a story. I think that a podcast or a set should be like a story – it should have its intro, pick and outro. Like a book made of sounds.
What are you working on at the moment?
Some new sounds are coming slowly. It will be deep but I can’t say more at the moment.
Who/what is your biggest inspiration?
Nature. Everything I’ve been through, every sound I’ve heard so far. The sound itself. When I was in High School I realised that music is actually not just a particular set of notes or melody. There’s music all around us, all the time. Even now, as I’m writing this, there is a sound of a car passing by outside, a ticking clock or just… silence.
I think that silence is also a music, it has a certain frequency. It doesn’t have to be loud to call something a sound. Everything is made of sound. So an amazing realization is that the sound is all the time, it never ends. It’s like a timeless dimension. We’ll all die, but the sound will still be there
Tracklist:
01. Adam Michalak – In the Middle Of [Somehow Recordings]
02. Demdike Stare – Eurydice [Modern Love]
03. Refracted – Convolution 1 [Reaktivate]
04. Demdike Stare – Haxan [Modern Love]
05. Conforce – Embrace [Delsin Records]
06. Abdulla Rashim – Weldiya 2 [Prologue Music]
07. Terence Fixmer & Claudio PRC – Lunar Forest [Prologue Music]
08. Sandwell District – Double Day [Sandwell District]
09. Rrose – Wet Silk Will [Stroboscopic Artefacts]
10. Demdike Stare – Library Of Solomon Book 2 [Modern Love]
11. Adam Michalak – Immersed in Dreams [Silent Season]